wtorek, 23 maja 2023

Wizyta w Muzeum Przyrody w Olsztynie

 Hejka!

Przychodzę dzisiaj do Was aby opowiedzieć Wam moje wrażenia i odczucia z pobytu w Muzeum Przyrody w Olsztynie. Wycieczkę do tego Muzeum odbyłyśmy razem z dziewczynami z mojego kierunku studiów. Wycieczka nie była związana bezpośrednio z wykładami, ale z ćwiczeniami z przedmiotu edukacja społeczno- przyrodnicza. Zabrała Nas tam Pani Magister z właśnie tego iż przedmiotu. Bez głębszego zastanowienia zgodziłyśmy się, ponieważ Wszyscy doskonale wiemy, że forma, w której możemy się z czymś zetknąć na żywo jest o wiele lepsza i bardziej efektywna niż zwykła transmisja kulturowa. Muzeum te znajduje się na ulicy Metalowej 8 w Olsztynie. Zachęcam Was do jego odwiedzenia.


https://pl.wikipedia.org/wiki/Muzeum_Przyrody_w_Olsztynie#/media/Plik:Olsztyn_Nature_Museum.jpg

Zacznijmy od historii. Muzeum o profilu przyrodniczym został utworzony w roku 2000 w oparciu o zbiory oraz pracowników Działu Przyrody Muzeum Warmii i Mazur, który rozpoczął funkcjonowanie w 1951 roku. Jest to jeden z oddziałów Muzeum Warmii i Mazur, znajdujący się w Olsztynie. W zbiorach muzeum zgromadzono dotąd ok. 18900 eksponatów. To jest w moim odczuciu cudowne przedsięwzięcie ponieważ Wszyscy doskonale wiemy, że Mazury posiadają cudowny urok. Bez przyczyny nie mówi się, że Mazury to cud natury prawda?:) Osoby pracujące w tym muzeum prowadzą różne lekcje muzealne, wykłady przeznaczone dla studentów, ale także inne dla wszystkich chętnych, którzy chcą wziąć udział.

Kiedy weszłam do muzeum moją uwagę skupił niespotykany już wystrój wnętrz. Muzeum posiada dużą ilość drewnianych elementów. Kiedy przechodziłam się razem z innymi po muzeum wiedziałam, że ono mi się spodoba. Zachwyciła mnie duża ilość realnych eksponatów. Już na wstępie zostałyśmy poinformowane, że pod żadnym pozorem nie możemy dotykać eksponatów, ponieważ są one nasączone różnoraką chemią.

Wszystkie zwierzęta były podzielone kategoriami. Na wejściu były eksponaty, które możemy spotkać w lesie czyli np. łoś, jeleń, sarna, dzik, wilk, lis. Można było również dostrzec żubra. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że widziałam żubra kiedyś na żywo ponieważ odbyłam wycieczkę szkolną do Białowieskiego Parku Narodowego.

W kolejnych pokojach były już inne ekosystemy. Ekosystem wodny i ryby, które możemy spotkać, ekosystem pola i łąki.

Wizyta bardzo mi się podobała. Z uśmiechem na twarzy wspominam ją do dziś. Opowiedziałam o niej mojej mamie, którą zaciekawiłam w pewien sposób. Wstawię kilka zdjęć z tego pobytu.





To na tyle dzisiaj,

Do zobaczenia

Julka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z wycieczką po parkach... 🍃🌷

  Hejka!             Czy tylko ja się nie mogę już doczekać wakacji? Niestety trzeba jeszcze trochę poczekać i upragniony przez wszystkich...