sobota, 27 maja 2023

Jak się uczysz? 🤔

 Hejka!

Jak mija Wam dzisiejszy dzień? Słoneczna pogoda nie ustępuje Nas na krok, przez co u większości z Was pewnie nie znika uśmiech z twarzy. Niech taka pogoda już zostanie z Nami na zawsze…

Mam do Was małe pytanie. Czy zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób uczycie się albo nauka wam łatwiej „wchodzi” do głowy? Dzisiaj na temat tego zagadnienia chciałabym skupić Waszą uwagę.

http://umyslnie.pl/uczenie-sie/jak-uczy-sie-mozg-neurobiologiczna-definicja-uczenia-sie/

Na ostatnim wykładzie z edukacji społeczno- przyrodniczej otrzymaliśmy zadanie abyśmy przedstawiły sposoby za pomocą których uczymy się. Ja osobiście preferuję naukę z tych obszarów, które w jakiś sposób Nas interesują. Podobnie jest z słuchaniem nowych wiadomości. Łatwiej i przyjemniej jest Nam zapamiętać i potem wykorzystać to co Nas osobiście zaintrygowało, niż same „suche” fakty.

 Osobiście nienawidzę czytać książek, ponieważ zauważyłam u siebie taką tendencję iż nauka zdecydowanie lepiej mi się przyswaja jak czegoś doświadczę czyli, że zacznę sama eksperymentować. Uwielbiam także oglądać ciekawe filmiki na platformie YouTube, które są w tematach mi bliskich. Jeśli chodzi o naukę czy to do jakiegoś ważnego egzaminu na studiach to zdecydowanie nie wyobrażam sobie nauki bez czytania sobie informacji na głos sama do siebie oraz kiedy jestem w ruchu. Uwielbiam spacerować się po pokoju i na głos czytać sobie informacje ponieważ wtedy zdecydowanie lepiej mój mózg przyswaja nowe wiadomości.

Ostatnio na przedmiocie jakim jest psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania dzieci języka obcego rozmawialiśmy o nauczaniu uwzględniając predyspozycje percepcyjne. To właśnie przez ten przedmiot i wykład spodobał mi się sposób uczenia się jakim jest tworzenie kolorowych map myśli oraz schematów. Była również mowa o tym, że możemy ludzi podzielić na wzrokowców, słuchowców i kinestetyków. Ja osobiście uważam, że jestem wybuchową mieszanką tych trzech typów haha.

Pamiętajcie, każdy ma swoje własne metody uczenia się, z których nie powinniśmy się śmiać oraz każdy ma prawo znaleźć sposób odpowiedni dla siebie.

To tyle na dziś, trzymajcie się!

Julka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z wycieczką po parkach... 🍃🌷

  Hejka!             Czy tylko ja się nie mogę już doczekać wakacji? Niestety trzeba jeszcze trochę poczekać i upragniony przez wszystkich...